2018. május 4., péntek

MOONLIGHT EXTRA - 21. rész


~ 21. rész ~


- Mégis mi a fenéről van szó? Kezdesz megrémiszteni… - Tao hirtelen elővette a kedvesebbik énjét, és közelebb lépett Haejinhez, de ő csak felemelte a kezét, jelezve, ne közelítsen. Tao halkan sóhajtott egyet, majd inkább visszaült eredeti helyére.
- Bármi is történt, elmondhatod. Azt hiszem, mindketten elég idősek vagyunk hozzá, hogy meg tudjuk, mi is történt velünk – szólaltam meg hosszú idő után először.
Bár nem voltam biztos benne, hogy hallani akarom, úgy éreztem, ha már eddig eljutottunk, akkor jogunk van tudni az igazat. Most, hogy ráakadtam a testvéremre – amit ugyan nem tudtam megemészteni -, űrt kezdtem el érezni a testemben. Az elvesztegetett időket. Istenem, mennyi minden másként alakulhatott volna, ha sose szakítanak el egymástól. Én is más személyiség lennék, talán sokkal nyitottabb, talán a gyerekkorom se lenne olyan egyhangú és magányos, talán Nagyi akkor sose akart volna nekem barátokat szerezni a kísérletekkel, és talán ő se őrült volna bele a gyereke elvesztésébe. Talán sose ismertem volna meg a srácokat, de ha ez kellett volna ahhoz, hogy ne legyenek farkasok és ők se menjenek keresztül azon a sok szörnyűségen, akkor mindezt feláldoztam volna.
De most már kár volt ezen bánkódni. Szívesen eljátszottam volna ezzel a gondolattal, de úgy éreztem, a könnyeim elő fognak törni. Fájt. Rettentően fájt, hogy erre a sorsra jutottunk, mindannyian. Csak most kezdett el tudatosulni bennem, hogy ami történt, az nem csak egy mese, nem csak egy álom, nem valami regény, amit éppen olvasok. Ez az én életem. Tényleg olyasmi történt velünk, amit nem sokan mondhatnak el, ami egyszerűen őrültségnek hangzik. Még ha voltak is szép emlékeink, és a nehezén már túl vagyunk, akkor is… a fájdalom és a hegek sosem gyógyulnak be. Vajon lesz elég időm mindezt feldolgozni és megemészteni? Eljön valaha az a pillanat, amikor erre úgy tudok gondolni, mint egy rémálomra?
- Sajnálom, Tao, hogy őrültnek neveztem, anyukádat, de az volt. És mielőtt nekem esnél, kérlek, hadd magyarázzam meg – nézett rá könyörgően, majd vett egy nagy levegőt, és egy pillanatra lehunyta szemeit. Hátát nekitámasztotta az ablaküvegnek, lábait pedig keresztbe téve ácsorgott, tisztes távolságban tőlünk.
- Amikor hozzátok kerültem, egy csendes kis család voltatok. Egy aprócska házban laktatok, szegényes körülmények között, egy falu szélén, ahol szinte senki se ismert titeket. Mégis, mindezek ellenére boldogok voltatok. Én ebbe a környezetbe kerültem, és éveken keresztül így is éldegéltünk. Egészen egy bizonyos napig, amire te valószínűleg nem emlékszel, talán azért, mert önkéntelenül nem akarsz emlékezni, vagy a kísérlet ilyen hatással volt rád – Haejin tartott egy kisebb szünetet, majd csak azután folytatta. – Azon a napon rosszul lettél, és kórházba vittek. Kiderült, hogy egy igen ritka és gyógyíthatatlan betegségben szenvedsz. Az orvosok pár évet jósoltak neked, amibe anyukád nem törődött bele.
- Ha… Halálos beteg voltam? Én? – Tao kikerekedett szemekkel nézett rá, ujjával magára mutatva, de képtelen volt ennél többet kérdezni. Nem csak számára, de számomra is képtelenség volt, hogy egykor haldoklott. Olyan szürreálisan hangzott, hiszen Tao most teljesen egészséges.
- Igen, az voltál – bólintott egyet Haejin. – A szüleid próbálták eltitkolni előled, és te semmit nem vettél észre ebből, hiába jártál éveken keresztül orvoshoz. Sokszor én is elmentem veled, és az orvosok engem is megvizsgáltak, de csak azért, hogy te ne érezd azt, hogy gond van. Emiatt azt hitted, hogy ez egy teljesen normális dolog, hiszen nem csak te kaptál injekciót és hasonlókat. Mindenesetre… Anyukánk egyre rosszabb állapotba került, nem bírta elviselni, hogy a fia napjai meg vannak számolva, és napról napra gyengébb lesz.
Újabb hatásszünetet tartott. Haejin hangja néha-néha megremegett, ahogy a közös múltjukról mesélt, és Tao úgy nézett rá, mintha egy fanfictiont olvasna. Látszott rajta, hogy nem akarja elhinni, hogy ilyen gyerekkora volt. Az emlékezetében sose volt ilyenről szó. El se tudtam képzelni, mit érezhet most, hiszen gyakorlatilag az egész múltja megváltozott ezzel.
- Minseo nagymamája már ekkortájt foglalkozott a kísérletezéssel, hiszen Minseo magányos volt, és sokat bántották, a nagymamája pedig barátokat, testőröket akart neki. Minseo nagymamája és te anyukád ez idő alatt találkozhattak, elképzeléseim szerint egy kórházban, az egyik kezelésed alatt. Nem tudom, milyen beszélgetés zajlott le köztük, de az biztos, hogy az anyukád volt annyira megkeseredett és kétségbeesett, hogy csatlakozzon a kísérletezéshez. És igen, jól hallottad, nem hazudok. Az anyukád éppúgy részt vett ebben, mint Minseo nagymamája.
Tao valami furcsa hangot adott ki magából, de továbbra se szólt. Teljesen elsápadt, az egész teste mintha összezuhant volt. Végtagjai ernyedten lógtak teste mellett, feje kicsit lefelé lógott, és úgy bámult Haejinre. Kezdtem attól tartani, hogy el fog ájulni, de nem tudtam, mit tegyek. Ezen még én magam is ledöbbentem.
Nagyi és Tao anyukája együtt végezték a kísérleteket.
Embereket raboltak el, és kínoztak meg, remélve, hogy meg tudnak minket menteni. Engem a magánytól, Taot a haláltól.
Édes istenem.
Ennél többre nem tudtam gondolni. Csak ültem és éreztem, ahogy az összes gondolatom szertefoszlik, elmorzsolódik, elsötétül. Egyszerre nehéznek éreztem a fejemet, mintha mázsás súlyok nyomnák. Szédülni, zsibbadni kezdtem, mintha egy körhintában ülnék, ami túl gyorsan megy körbe és körbe.
Ez túl sok volt egyszerre. Képtelen voltam érezni, megmozdulni, bármit is csinálni.
Mégis mit kellett volna erre reagálnom?
Ahogy Taot figyeltem, ő még nálam is rosszabb helyzetben volt. Egész idő alatt engem nevezett gyilkosnak, és most kiderült, hogy tulajdonképpen ő ugyanabban a helyzetben van, mint én. Nem tudtam eldönteni, hogy az érintette rosszabbul, hogy ilyen volt az anyja, vagy az, hogy halálos beteg volt.
- Tudom, hogy ez most teljesen érthetetlen és zavaros, és nehéz lesz megemészteni, de sajnos így van. Mindkettőtök családját valami trauma érte, aminek következtében Minseo nagymamája, és Tao anyukája is elveszítette a józan eszét – sóhajtott fel Haejin összekulcsolt ujjait tördelgetve. – Nem akartam sose elmondani nektek, mert mindketten normális családban nőttetek fel, semmit nem tapasztaltatok abból, ami körülöttetek zajlott, mégis, a végén nektek fáj a legjobban.
- Én ezt akkor se tudom megérteni… Az édesanyám… A saját anyukám… Még ha nem is volt tisztában azzal, amit tesz… Ő is benne volt. Egy csomó ember meghalt… A barátaim az anyukám miatt lettek farkasok! Mégis mit kezdjek ezzel? Hogyan mondjam el nekik? Én… én egy gyilkos gyereke vagyok.
Tao láthatóan egyre jobban kiakadt, ahogy újra és újra tudatosította magában a hallottakat. Szerettem volna elmondani neki, hogy az elmúlt hónapokban pontosan ilyen gondolataim voltak nekem is, hála neki. Ugyanazt éreztem, amit ő: egyszerűen nem ismertem önmagamat. Voltam valaki, de Nagyi halála és a tettei mindent megváltoztattak. Még ha nem is volt közöm a dologhoz, Tao is és eleinte a többiek is elítéltek, mert… ilyenek vagyunk.
Áldozat voltam, hiszen nekem akartak jót, de ahhoz, hogy jól legyek, még több áldozat kellett. És ez Tao helyzetében se volt másként. Egy ilyen gondolattal megbirkózni nem volt egyszerű. Utáltam és megvetettem magamat, és mivel mások is úgy tekintettek rám, mint egy gyilkosra, szinte én is elkezdtem annak érezni önmagamat.
- Nem tudom, Tao, mi lenne a helyes. Kérdezd meg Minseot, hogyan reagáltak a többiek erre, és ő hogyan küzdött meg ezzel.
Mindketten rám néztek, de én csak lehajtottam a fejemet és nem feleltem. Nem akartam, hogy rám terelődjön a szó, de így is éreztem Tao égető tekintetét magamon. Jelen helyzetben annyira nem voltak gondolataim, hogy nem tudtam volna semmit biztatót, vagy pozitívot mondani
- Életben van még? – Tette fel hirtelen a kérdést Tao, így szerencsére nem kellett válaszolnom.
- Az anyukád?
- Igen. Életben van?
- Nem, meghalt – mondta nagyon lassan Haejin, egy halk sóhaj kíséretében.
- Megölték?
Haejin nem válaszolt azonnal, ezért Tao megismételte a kérdést.
- Megölték?
- Igen.
- Ki tette?
Úgy tűnt, mintha Taoban elszakadt volna valami. Eleinte döbbent volt, aztán tűnt szomorúnak, most meg mintha egyre inkább dühösebb lett volna. Nem tudtam hová tenni ezeket a hangulatingadozásait, de próbáltam úgy tekinteni erre, mintha így dolgozná fel a rossz híreket, elvégre is nem vagyunk egyformák, mindenki másként reagál ilyenekre.
- Fontos ez, Tao?
- Igen. Tudni akarok mindent. Az anyám volt. Még ha nem is volt helyes, amit tett… tudni akarom.
- Minseo nagymamája ölte meg.
Tao megmerevedett egy pillanatra, végül mintha teljesen természetes lenne, csak ennyit mondott:
- Ki gondolta volna.
- Az édesanyád éppannyira benne volt ebben, mint Minseo nagymamája. Mindkettejük célja az volt, hogy megmentsenek valakit. Minseo nagymamája elkezdte, de a te anyukád volt az, aki kiválasztotta és elraboltatta az embereket.
Ahogy Haejin és Tao beszélgetni kezdtek, úgy egyre inkább elnehezült a fejem. Tényleg nem voltam képes befogadni több információt. Egyszerűen nem tudtam, mit gondoljak Nagyiról, meg úgy bármiről. Én őt egy kedves, viccelődő, törődő nagymamaként ismertem, erre még a halála után is egyre több minden derül ki róla. Hogy nem vettem mindezt észre? Még az sem segített a helyzeten, hogy tudtam, nem egyedül csinálta mindezt; a szörnyűségeken és a tettein ez semmit nem változtat.
Egy időre beállt a csend, ettől pedig a fejemben egy pillanatra nyugalom keletkezett. Ám egy kérdés kezdett el motoszkálni benne, így lassan Haejinre néztem.
- Azt mondtad, hogy mindeközben te is gyilkossá váltál. Ezt hogy értetted?
Haejin a kérdés hallatán ijedten pillantott rám, végül elfordította fejét, és zavartan a hajába túrt, majd magyarázkodni kezdett.
- Nos… azt úgy értettem, hogy végülis én kezdtem el kísérletezni azon, hogy mindezt visszafordítsam és emiatt haltak meg emberek, tehát én is gyilkos vagyok és…
- Haejin! Biztosan így értetted, vagy van még más is, amit el kell mondanod? – Szóltam közbe.
- Igazából van más is, de azt majd máskor elmondom.
- Haejin… most mondd el, kérlek. Máskor lehet, nem leszek képes meghallgatni téged. Most akarom az összes rosszat megtudni, hogyha kimegyek ebből a lakásból, akkor minden itt maradjon.
- Rendben, legyen – sóhajtott végül egy nagyot. – Emlékszel, hogy miután felrobbant a kísérleti hely, a nagymamádat autóbaleset érte? Nos, én voltam az, aki elütötte őt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése