2016. február 9., kedd

Epilógus



~ Epilógus~


Nagyi három nappal később meghalt.
A temetése gyönyörű volt. Nem sok ismerőséről tudtam, de akiket ismertem, meghívtam. Szöulból leutazott az a pár barátnője, és néhány szomszédunk is tiszteletét tette. Chanyeol és családja, valamint Kyunghee, Chen és Sehun is eljöttek a temetésre. Habár ők nem igazán ismerték a nagymamámat, szükségem volt a támaszukra, és tényleg jól esett, hogy ott voltak.
Miközben Nagyi koporsóját a földbe helyezték, a könnyeim megállíthatatlanul folytak. Valami szomorú és szívszorító gyászzene kísérte végig a szertartást. A pap a jótetteiről és kedvességéről prédikált, hogy mennyire erős és kitartó volt, és hogy reméljük, a Mennyországban békére lel.
Arra gondoltam, vajon akkor is ugyanezt mondaná, ha tudná, mit tett? Hogy talán az egyik rokonát pont ő ölte meg? Azoknak, akik itt voltak körülöttem, fogalmuk sem volt arról, miféle ember volt a nagymamám. De az igazság az volt, hogy még én magam sem tudtam pontosan. Hiába az a sok jó és segítőkészség, ha sokkal többet elvett, mint amennyit valaha adott. Nem egyenlítette ki a számláját, és biztos voltam abban, nem kapja meg a várt üdvösséget odafent, már ha létezik túlvilág.
Szemeim vérvörösek voltak a sírástól, és égtek az újonnan előtörő könnycseppektől; arcomat is pirosra csípte a kinti hideg és a sós cseppek végigmarták bőrömet. Még nem fordultunk át novemberbe, de a tél korán beköszöntött hozzánk. Most is hullottak a fehér hópelyhek, és fagyos érintésüktől már alig érzékeltem a lábujjaimat a cipőmben.
Lassan rádobálták a földet a koporsóra, és percekkel később már egy kisebb földkupac tornyosodott holtteste fölött. A koszorúkat és a virágcsokrokat ráhelyezték, majd mindenki részvétet nyilvánított, és elsétált.
Én még egy ideig ott maradtam, és néztem a fejfát, amin csak ennyi állt:

Park Hwayeon
Élt: 1935 - 2015
Nyugodj békében

A kezemben lévő virágot odatettem a többi közé, majd hosszú percekig csak meredtem rá. Az egész temetés, és amiken keresztül mentem a hónapokban, csak egy borzasztóan hosszú álomnak tűnt. Mélyen belül még most is reménykedtem, hogy hamarosan felébredek, de a testemben csordogáló folyékony fájdalom és hiány érzése biztosított arról, hogy ezeket a gondolatokat kiverjem a fejemből.
Sosem hittem, hogy valaha el fogom őt veszíteni, pláne nem ilyen körülmények között. Úgy véltem, sokáig együtt leszünk. Én csak egy átlagos életet szerettem volna, helyette pedig egy lehetetlen valóságba csöppentem.
Nagyi a sírba vitte a titkát. Fogalmam sem volt arról, mit kellene tennem; hogy elmondjam-e a barátaimnak és a többi farkasnak az igazat, vagy én is tegyek lakatot a számra, és dobjam el jó messzire a kulcsot. Nem féltem attól, hogy megutálnak, de biztosan kerültek volna egy ideig, és én ezt nem akartam. Megérdemelték volna, hogy tudják az igazságot, de nem voltam abban biztos, hogy ők együtt tudnának élni ezzel.
Felsóhajtottam, majd lehunytam a szemeimet. Egy hideg fuvallat söpört végig a sírok között, süvítve, vonyítva, mintha csak egy farkas üvöltött volna fel, valahol a távolban. Arcomat az ég felé fordítottam, és hagytam, hogy a hópelyhek beterítsenek. Ki akartam tépni az érzéseimet, és újraírni a saját életemet. Vissza akartam menni az időbe, amikor még gyerek voltam, hogy kijavítsam a hibáimat, és megállíthassam, hogy bekövetkezzen ez a katasztrófa. Talán ha nem kezdek el rajongani a farkasokért… most minden rendben lenne. Vagy talán minden sokkal rosszabbra fordult volna.
De sajnos a múlton nem tudtam már változtatni, képtelen voltam kiradírozni a valóságból az eltelt éveket. Most csak annyit tehettem, hogy apránként feldogozom magamban a történteket, és közben igyekszem kiegyensúlyozott és boldog életet élni.
Mert az Élet nem fog rám várni. Nem fogja azt mondani, hogy állj meg, sírd ki magad, és ha elég erős vagy, akkor gyere vissza és folytasd. Nem. Az Élet rohan tovább, újabb feladatokat ad majd, újabb keresztrejtvényeket csúsztat elém, hogy oldjam meg őket. Nem fogja érdekelni, hogy elég érett vagyok-e ezekhez a feladatokhoz, vagy, hogy éppen milyen lelki állapotban vagyok. Az Élet folyamatosan tesztelni fog, és ha én fel akarom adni, nem fog könyörögni, hogy ugyan, ne tegyem.
Mert minden rajtam múlik, tőlem függ. Én döntök a Sorsom felől, és ha sikerül egyensúlyba kerülnöm az Élettel, akkor minden rendben van.
Kinyitottam szemeimet, majd hátat fordítottam a sírnak, Nagyinak, és egyúttal a múltnak is, miközben elsétáltam egy jobb élet felé. Talpam alatt ropogott a frissen esett hó, a szívemre pedig különös érzés telepedett.

Hogy ki vagyok én?

A nevem Park Minseo és meg fogom találni a boldogságom.

http://www.roundtownnews.com/images/stories/55151/Fotolia_36229387_Subscription_XXLfad.jpg 

8 megjegyzés:

  1. Szia!
    Eléggé megleptél, hogy mit ne mondjak. Azt hittem, hogy a részek még elmennek a hatvanadik fejezetig, és talán utána lesz egy epilógus, de hát nem ez lett. A szemeim majd leragadnak, én meg holnap két nagyobb dolgozatot is írok, mégis még fennmaradtam pár percig, csak hogy elolvassam az utolsó részt, és véleményt írjak.
    Nem rég vagyok a blogod olvasója, sőt kifejezetten régen találtam rá. Azt hiszem akkor tarthattál az ötvenkettedik fejezetnél, amikor a végére értem. De mindegy is. A lényeg maga a történetben van. Én végig szentül hittem, hogy te ezt előre megírtad és csak adott időnként töltögeted fel a részeket. Aztán megtudtam, hogy te folyamatosan írod. Kitartóan írtad másfél éven keresztül, töretlen sikerrel, és ugyan azon a tökéletes színvonalon.
    Sajnálom, hogy vége lett, hisz mindegyik szereplő nagyon a szívemhez nőt, főleg az a szegény Luhan. Igen én is csak a legszerencsétlenebb tagokat tudom a legjobban megszeretni. Az utolsó részek inkább Minseoról szóltak, ami egyeltalán nem volt gond, hisz róla és az érzéseiről az első pár rész kivételével nem nagyon volt szó. Bár én hiányoltam innen a végéről, hogy még csak egy pár mondat erejéig, de legyen szerepe Baekhyunnak vagy netalántán Luhannak és Krisnek.
    Mint mondtam, én még számítottam pár részre, így hát számomra váratlanul lett lezárva a történet.
    Tényleg mindig megtudsz lepni, na dehogy még az epilógusban is? :D
    Egy minőségi történetet hoztál össze, ami esküszöm, könyv formájában is tökéletesen megállná a helyét. Kitartást a továbbiakra is, és soha, de soha ne merd abba hagyni az írást! Remélem további történeteiddel is hasonló sikereket fogsz elérni, és azokhoz is lesz elég kitartásod
    (Csak úgy megjegyzésként: Eléggé kíváncsi vagyok, hogy mégis ki volt az a pasas aki megjelent a halott lány házában, és elakarta üldözni onnan Taehyungot ;) )
    Ölel, imád, puszil : Mirae

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Jaj, de ugye azért jól sikerültek a dolgozatok? o.O Nehogy miattam ne írd meg jól őket! o.O
      Nos, nem terveztem sajnos tovább írni, bár a hatvan az tényleg egy jó kerek szám lett volna, de ennek sajnos itt a vége.
      Eleinte egyébként tényleg úgy írtam, hogy előre megvolt pár fejezet, és azokat tettem fel, de túl hamar utolértem magam, emiatt pedig rászoktam arra, hogy nem előre írom meg, hanem maikor megvan a rész, akkor felteszem.^^
      És nagyon köszönöm szépen, hogy írtál, és hogy ilyen részletesen kifejtetted a véleményedet. Kicsit én is sajnálom, hogy vége, meg pont mostanság éreztem azt, hogy közel áll hozzám ez a történet, de... ne aggódj, lesznek még extra részek, amiben a többiekről is lesz szó. ^^
      Az írást tényleg nem tervezem abbahagyni, bár ha sikerül az egyetem, akkor jóval kevesebb időm lesz írni, de nem hiszem, hogy valaha abba fogom hagyni.^^ Tényleg örülök, hogy ennyire elnyerte a tetszésed, és remélem, hogy a többi írásomról is hasonlóképpen fogsz vélekedni^^
      És vettem a lapot, hamarosan hozok Broken Soulst is ^^
      Még egyszer köszönöm a lelkesedésed, és a véleményed, és minden mást is^^
      Puszi Minseo

      Törlés
  2. Ohh.
    Èn is úgy számoltam h 1 rèsz mèg lesz ès a 60. Rèsz lesz az utolsó..
    De se baj majd az exrta rèszek(2. Èvad )

    Ez nekem kicsit rövid èsz lett de sebaaj hisz befejezès lett...
    Ès remèlem h minden rendve jönn majd a extrákban...

    Folytasd tovább az îrást..
    Várjuk másik törtènet folytatásait ès minden törtènet folytatását.. Illetve uj törtèneteket...

    KyungJunSeok ;). Barta Csabi :)
    Fighting !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát... ha a prológust és az epilógust egy-egy résznek vesszük, akkor az úgy 60 :P De.. hát ja, sajnos nem sikerült addig húznom a dolgokat =/
      A folytatással pedig igyekszem, csak most a tanulásra kellene koncentrálnom, de hát... ennyi ötlet mellett most nehezen megy. :)
      Köszönöm, hogy írtál^^

      Törlés
  3. Nem is tudom hol kezdjem :o Az írásod/írásaid valami elképesztőek. Ahogy leírsz érzelmeket, tájakat, embereket, azokat az érzéseket olyan szinten átéli az ember, hogy az valami félelmetes. Imádom a blogjaidat és szerintem nem én vagyok az első aki mondja, de neked írónak kéne menned, mert az ilyen tehetségeket csak ott lehet kapatoztatni. A történetről csak annyit hogy én baromira élveztem az olvasását. Imádtam hogy mindkét szemszögéből megírod a dolgokat, mert így nem volt az hogy "És akkor én most honnan tudjam mit gondol?". Bevallom azt hittem 60-65 részes lesz a story, de kellemesen csalódtam hogy végre nem egy olyan blog ami sok részes azt esetleg sose lesz befejezve. Mikor a 41-42 rész volt kész, én akkor kezdtem az 1.részt és 3 nap alatt eljutottak a 40-es részekig, mert olyan szinten magába szippantott az egész hogy nem tudtam letenni a telefont😂. Így a végén megszeretném köszönni, hogy olvashattam ezt a blogot, ne hagyd abba a blogolást (kérlek❤)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      De örülök, hogy írtál, tőled még sosem kaptam véleményt^^
      Nem is tudom mit mondjak. Nagyon hálás vagyok, hogy mindezt leírtad nekem, és nagyon jól esnek a szavaid, úgyhogy köszönöm szépen.^^ Le a kalappal azért, hogy ilyen hamar végigolvastad a történetet, ez azért nem semmi o.O Nekem nem lett volna hozzá türelmem xP
      Egyszer majd szeretnék könyvet kiadni, de szerintem az még messzebb van, addig szerintem még van mit fejlődnöm. És nem kell aggódnod, lesznek még történeteim, nem terveztem abbahagyni az írást^^
      Köszönöm szépen még egyszer :)

      Törlés
  4. Szia!
    Ez lesz az ötödik kommentem, mióta csütörtökön elkezdtem olvasni a kimaradt részeket.
    Hirtelen szóhoz se jutok. ^^
    Az igazat megvallva örülök, hogy komolyabban nem jött össze Minseo és Tao. A happy end nem mindig szükséges. Vagyis...amiatt lenne csak happy end, ha együtt lennének? Mindeketten élik életüket, ha nem is boldogan, de élnek. Tao szabad, új életet kezdett és Minseo-ra is vár az, hogy egyedül helytálljon. Egyszer majdcsak feldolgozzák a történteket és találkoznak, lehet akkor lesz valami. De nekem ugyan mindegy, hisz nem ez volt a fontos, amiért olvastam.
    Szóval imádtam az egész ficit, mondhatom, hogy a kedcencem lett az írásaid közül. :-D
    Oh igen, az epilógus végén, amiket írtàl az Èletről nagyon tetszettek, mind nagy igazság. ;-)
    Nagyon-nagyon köszönöm, hogy olvashattam ezt a történetedet is és alig várom, hogy jöjjenek az extrák. Pusz
    Ditta <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Teljesen igazad van, nem csak akkor happy end, ha ők együtt vannak, külön utakon is lehetnek boldogok. Persze ha együtt vannak, akkor teljesen boldog a befejezés, viszont így, hogy nem, van egy kis keserédes vége is. Igazából megoszlik a vélemény, hogy együtt maradjanak-e, vagy sem, én őszintén nem terveztem nekik közös jövőt ebben az évadban....Túl sok lenne nekik most szerintem.^^ És nem minden történet végződik boldog befejezéssel.
      Én köszönöm, hogy elolvastad, és hogy így a vége felé írtál véleményt^^ Örülök, hogy ennyire tetszett, igyekszem a folytatással^^

      Törlés