2016. február 10., szerda

Érdekességek a történetről



Érdekességek a történetről


§  A történetnek 2014. június 23-án álltam neki, megírása összesen 1 évet, 7 hónapot és 13 napot vett igénybe. Az ötlet egyébként 2014. május 27-én merült fel bennem.

§  Összesen 180 A4-es oldal lett wordben, ezzel pedig a leghosszabb irományomnak számít. (Az eddigi rekord a Nightmare I. évada volt, 165 oldallal)

§  Összesen 58 részes, plusz a prológus és az epilógus. Egyébként ez az első történetem, aminek van prológusa és epilógusa.

§  A történet egésze 2 hónapot és 12 napot ölel körbe.

§  A történetet Dean R. Koontz – A túlélő című könyve ihlette.
Amikor kommunikáció órára könyvekről kellett véleményt írni, én ezt választottam a három közül az egyiknek és ebben a könyvben emberkísérletekről is van szó. Ekkor merült fel bennem, hogy én is szeretnék írni ilyen témában, azonban ehhez nem volt elég tudásom. Mivel akartam farkasos történetet is írni, ráadásul az EXO tagokkal, úgy döntöttem, ezeket mind egybevonom, és egy történetként kezelem őket.

§  Azért lett a történet címe Moonlight, mert egyrészt a farkasokhoz köthető a holdfény, másrészt pedig az EXO-nak van egy ilyen száma, aminek bár köze nincs a történethez, amikor elkezdtem írni, akkor az volt a kedvenc számom.

§  Míg a prológus Taoról szól, addig az epilógus Minseoról. A két „rész” utolsó mondata nagyon hasonlít egymásra:
(Prológus: Hogy ki vagyok én? A nevem Huang Zitao. Én vagyok a 68-as számú farkas.
Epilógus: Hogy ki vagyok én? A nevem Park Minseo és meg fogom találni a boldogságom.)

§  Ugyan ez nem derül ki pontosan történetből, de az első rész augusztus 17-én játszódik (csak annyi említést teszek, hogy augusztus van, és két hét múlva kezdődik az iskola), míg az epilógus október 29-én. Teljesen véletlenül alakult így, az időpontoknak nincs lényege, illetve csak annyi, hogy október 29-én született a nővérem, de ez se volt így tervezve, hogy ekkor fejeződik be.

§  Két olyan nap van a történetben, amiket nagyon sok, összesen 8-8 részen keresztül részleteztem. Az egyik augusztus 18-a, amikor is Minseo elköltözik Dalseongba és megismerkedik Chanyeollal, majd a többiekkel. A másik ilyen nap október 8-a, a szökés napja. További érdekesség, hogy a szökés és a kempingben töltött napok összesen 19 részt ölelnek fel, ez körülbelül 4 nap a cselekményben.

§  A való életben is 2015. október 8-án volt vérhold, ami nagyon ritka jelenség, ezért is ekkor szöktek meg a farkasaink.

§  Azért Dalseongban játszódik a történet, mert amikor helyszínt kerestem, akkor elővettem egy Dél-Korea térképet, és random ráböktem egy helyre és ez volt az első.

§  Kyunghee a legjobb barátnőm, és bár őt nem terveztem bele a történetbe, mikor meséltem neki, hogy írok egy EXO-s fanfictiont, mondta, hogy írjam bele őt is és beleírtam. Eleinte attól tartottam, hogy nem fogom tudni így összehozni a történetet, de igazából ez még jól is jött, mert így legalább az elején tudtam húzni Minseo szemszögéből a dolgokat.

§  Gondolom arra is kíváncsiak vagytok, hogy mi alapján kapták meg a szereplők a szerepeiket. Nos, különösebb oka nem igazán van, de lássuk őket részletesebben:
Tao: ő a nagy kedvencem, ezért lett a főszereplő.
Kris: ő a másik kedvencem, emiatt lett Tao cellatársa. Sokszor mondták róla, hogy rideg a tekintete, emiatt kapott olyan sorsot tőlem, amilyet írtam.
Luhan: nagyon cuki és ártatlan arca van szerintem, ezért lett a karaktere olyan kis esetlen, védtelen, és emiatt került be Tao és Kris cellájába.
Chanyeol: mikor említettem legjobb barátnőmnek (aki ugye a történetben Kyunghee), hogy írom a Moonligtot, kérte, hogy hozzam őt össze benne valakivel, de ne áruljam el, kivel, és mivel egy másik történetünkben egyszer már összejött Baekhyunnal, így most a választásom Chanyeolra esett, hisz ő a másik nagy kedvence. Valahogy pedig Minseot és Kyunghee is össze kellett ismertetnem, ezért lett Chanyeol végül Minseo szomszédja, hogy rajta keresztül a két lány összebarátkozhasson.
Baekhyun: nem tudom, miért, de az ő szerepe is adott volt. Tudtam, hogy lesz valaki, aki meg fog szökni, és gondolkodás nélkül rá esett a választásom.
Xiumin: amikor elkezdtem írni a történetet, valamiért annyira kinéztem belőle, hogy nagyszájú, és keményen viselkedik, annak ellenére, hogy a valóságban rettentő kedves arca van és alacsony. Valamiért úgy éreztem, ezt a szerepet kell ráosztanom, bármennyire meghökkentő is.
D.O. és Suho: az én szememben ők valamiért mindig is hasonlítottak egymásra, meg nem mondom, miért, ezért lettek ők cellatársak. Mivel a történetbe akartam belevinni egy kis vidámságot, ezért úgy gondoltam, ők tökéletesek lesznek erre a szerepre.
Sehun, Chen, Kai, Lay: nekik négyüknek nehezen választottam feladatot. Mindenképpen akartam olyanokat, akik Minseo oldalán segédkeznek, és akartam olyanokat is, akik meghalnak – sőt, akik eleinte meghaltak, azok halottak is maradtak volna. Nem akartam túl sok szereplővel dolgozni, így akartam lecsökkenteni a létszámot, végül nem volt szívem megölni senkit, ezért visszahoztam őket az életbe. De, hogy miért Kai és Lay lett ez a két karakter, azt nem tudom. Chen túl aranyos lett volna meghalni, Sehun meg nagyon férfias, ezért őt Minseo mellett akartam tudni.

§  Lett volna olyan jelenet, amiben Chen és Sehun eltűnnek, és őket is farkassá akarják változtatni, és Minseo menti meg őket, de ez már túl bonyolult lett volna, így nem írtam meg.

§  A farkasokra tetovált számoknak eleinte jelentése volt. Ezek a számok a pólójukra szokott írva lenni, és én mindenképpen fel akartam ezt használni a történetben. Napokat gondolkodtam azon, mi is legyen az, mire arra jutottam, hogy az a lakásuk házszámát jelenti. Végül az egészet elvetettem, mert bénának találtam az ötletet, így a történetben nem derül ki valójában, mik is voltak azok a számok.

§  A legnehezebb feladat az volt, hogy időrendben összeállítsam a történetet. Bizonyára észrevettétek egy idő után (főként, amikor a két szál kezdett összeérni), hogy az események nem ugyanazon a napon játszódnak, és időnként egy hónapnyi eltolódás is keletkezett. Rengeteget aggódtam emiatt, hisz amikor az egyik szálon éppen volt valami izgalom, a másikon is kellett haladnom, és húzni a dolgokat, hogy ne érjek el korábban a két szál összeolvadásához. Természetesen ez kívülről nem tűnt fel, de ezek miatt nagyon sok olyan dolog került bele a történetbe, amit eleinte nem terveztem. Bár az is igaz, hogy teljesen szabad kezet adtam magamnak: az alaptörténet annyi volt, hogy Minseo elköltözik vidékre a nagymamájával, közben pedig a másik szálon Taoék szenvednek, és hogy ennek majd úgy kell összeérnie, amikor megszöknek. Hogy ezt mikor, hogyan, és kik lesznek benne, nem tudtam, egyszerűen csak nekiálltam írni, és írás közben találtam ki, hogy mi hogyan fog alakulni.

§  Amikor Chanyeol bekerült a kísérleti helyre, valóban farkast akartam belőle is csinálni, de amikor az olvasóim is erre gyanakodtak, úgy döntöttem, teszek bele egy csavart, és ő mégsem lesz farkas. Az eredmény megvolt, tényleg sokan meglepődtek ezen. De hogy miért nem tették végül azzá, ez majd a folytatásból kiderül. 

§  Biztosan sokatokat érdekli, honnan jött a szökésnél az, hogy a wc-n keresztül szökjenek meg. Ugye itt Suho és D.O. az évek alatt szép lassan kibontotta a falat, bármilyen undorító és hihetetlen is. Őszintén: ez csak úgy beugrott. Mindenképpen azt akartam, hogy ők így külön fognak megszökni, és ezt dobta ki az agyam. Néha nagyon ordenáré tudok lenni, tudom, és bocsánat érte =D

§  Miért pont Muhandae erdő? A ’Munhandae’ koreai szó, azt jelenti: végtelenség. Mivel a kísérleti hely eléggé elzárt helyen van az emberektől, és valóban nagy területű, ezért gondoltam, ez a név tökéletesen fog hozzá illeni.

§  Miért pont Yojeong kemping? A ’Yojeong’ szó is koreai, ami azt jelenti, tündér. Szeretem a tündéreket, és a keming is szép helyen van, ezért esett erre a választásom.

§  Luhannak eleinte sikerült volna visszakerülnie a cégéhez, ám akkor ezt is hosszabban kellett volna fejtegetnem, így inkább elvetettem ezt az ötletet.

§  Minseo mamáját mindig csak Nagyiként emlegettem, és bár soha nem is akartam neki nevet keresni, végül mégiscsak választanom kellett neki egyet (Park Hwayeon), amikor a kórházból keresték Minseot. Ez a név egyébként ezen kívül még egyszer szerepel, a történet végén, amikor eltemették.

§  Nagyiról további érdekesség, hogy soha nem volt említés arról, hány éves. Az epilógusban derült ki, hogy 1935-ben született, tehát 80 éves korában halt meg. Egyébként az egyik mamám is ebben az évben született, emiatt lett 1935.
§  Az orvos, aki beszélt Minseoval telefonon, Dr. Song Jaehee. A Doctor Stranger doramában is így hívták a főszereplőt, innen jött a szereplő neve. Nagyon szimpatikus az a színésznő, ezért gondoltam, hogy a nevét felhasználom a történetemben.

§  Amikor Sehun szerelmet vallott Minseonak, azt sem terveztem bele a történetbe. Sokan írták, hogy Baekhyunnal inkább összeillene, mint Taoval, és ha jól emlékszem, volt, hogy Sehunt is emlegették, így gondoltam, hogy egy kicsit még inkább megbolygassam a dolgokat, beleírtam egy ilyen rövid kis csavart. Hogy volt-e alapja Sehun érzéseinek, vagy csak a pillanat ragadta el, azt már a fantáziátokra bízom.

§  Néhány rész erejéig szerepet kapott Namjoon (BTS), Taecyeon (2PM), Ravi (VIXX) és Yongguk (B.A.P.)  is. Őket eleinte sosem akartam megnevezni, de gondoltam sokkal egyszerűbb neveket írni, mintha folyamatosan olyanokat írtam volna, hogy „felelte a fekete hajú”, „válaszolta a magas és izmos srác” és hasonlók. Rájuk pedig azért esett a választásom, mert szeretem a rappereket, nekik általában mély a hangjuk és rosszfiús a külsejük, és ez pont illett Kris társaságába. 

§  Leo (VIXX) azért tűnt fel a színen, mert a VIXX LR – Beautiful liar klipben eléggé sötét a megjelenése, kissé depressziós és nyomasztó, és úgy éreztem, őt feltétlenül bele kell írnom. Régóta akartam már őt is szerepeltetni valahol, de egy egész történetet sosem tudtam volna írni, amiben ő a főszereplő, így maradt ez a néhány rész.

§  A történetben a főszereplőket és minden mellékszereplőt összeszámolva összesen 35-en vannak. Ezek a következők:
-          Minseo, Kyunghee
-          Nagyi (ő szerepelt többször is a kísérleti helyen, álarcban)
-          12 EXO tag
-          9 idegen farkas, akik közül négyen vannak megnevezve
-          Leo (aki megcsinálja az igazolványokat)
-          Dr. Song Jahee (ápoló a kórházban)
-          Kim Yong Geon (főorvos, Chen apukája)
-          Recepciós lány (amikor Tao a kórházba ment, tőle informálódott)
-          Chanyeol családja (2 szülő + 2 testvér)
-          2 rendőr (ők is többször jelentek meg a történetben)
-          És volt még egy srác, akivel Luhan és Chanyeol összetűzésbe került a kísérleti helyen
De főként a 12 EXO taggal, Minseoval, Nagyival és időnként Kyungheeval foglalkoztam.

§  Vétettem egy hatalmas bakit a szereplőket illetően az 50. résztől kezdve.
Emlékeztek arra a jelenetre, amikor Taoék Busanban voltak, és a többiek később csatlakoztak hozzájuk? Nos, ott a szereplőket illetően igencsak elszámoltam magam.
Összesen 22 szereplővel dolgoztam a kempinges résznél, de Chanyeolt hazaküldtem, így maradtak 21-en. Taoék 7-en mentek Busanba, így a kempingben maradottak száma 14.
Azonban én ekkor már valamiért megszabadultam öt főtől, és azt írtam, hogy 9-en csatlakoztak Taoékhoz.
Hosszas fejtegetések, körülbelül az utolsó 30 rész átpörgetése, és megannyi számolgatás után rájöttem, hogy itt a hiba. Ne aggódjatok, ezt azóta már kijavítottam a történetben, de hogy nekem ez legalább 2 órát vett igénybe, az is biztos. Már alapból ott voltak gondjaim, hogy nálam a 7 + 14 = 20, nem pedig 21. Azt hiszem, a matek nem az erősségem. :D

§  Akartam olyan jelenetet is, amiben valaki öngyilkos lesz a kempingben, de ez szintén azért nem került bele, mert nem akartam még jobban húzni a dolgokat.

§  Azért Busanba költöztek, és azért ott élt Kris, mert egyrészt az kicsit messzebb van Dalseongtól, és nem akartam a közelben hagyni őket. Másfelől szeretem a tengereket, és ott van tenger, harmadrészt pedig a BTS-nek van egy száma, a Ma city, és abban énekelnek Busanról, és nagyon megragadt bennem az a rész.

§  A befejezést illetően elég sok ötletem támadt. Az első ilyen elképzelésem az volt, hogy Minseo lesz az, aki a srácokon kísérletezik, mert ő egy őrült rajongó, ráadásul Taonak a volt barátnője. Ez az ötlet egyébként 2014. november 29-én merült fel bennem, bár bevallom, egyáltalán nem emlékszem erre, pedig fel van írva egy word dokumentumban. Nem tudom, hogy ez honnan jött, de örülök, hogy ezt elvetettem. :D

§  Aztán találtam néhány feljegyzést is az utolsó részeket illetően, miszerint Minseo mamája nem került volna kórházba, hanem Tao kereste volna fel, és ölte volna meg, ez lett volna az oka annak, hogy ők sosem jönnek össze.
Sőt, igazából nem Tao lett volna az először, aki beleszeret Minseoba, hanem fordítva. Természetesen egy rövid időre mindketten szerelmesek lettek volna, de végül, miután Tao megöli Minseo mamáját, elmondja, hogy sosem szerette őt, megjátszott volt minden, hogy így kerüljön a nagymamája közelébe. Minseo erre bekattant volna, és végzett volna magával, amit Tao sosem tud meg. Tao szemszögéből lett volna megírva az utolsó rész, amiben végül bevallotta volna magának, hogy de, tényleg szerette Minseot.
Ebben még egy olyan variáció is felmerült, hogy Minseo is meg akarta volna ölni Taot, de aztán elengedte volna.

§  Lett volna olyan is, hogy Minseo a pincében rejtegeti Baekhyunt, és kiderült volna, hogy van ott egy ajtó, ami elvezet egészen a kísérleti helyig, és így bukott volna le a drágalátos Nagyi, de ez az ötlet nem igazán tetszett, így ezt is félredobtam.

§  Bárhogyan is alakult volna a történet, egyben biztos voltam mindig is: hogy Minseo nagymamája lesz az, aki ezt az egészet műveli. Bár voltak, akikben felmerült a gyanú, de végül sikerült ezt lecsillapítanom a folytonos kedvességével, vagy éppen azzal, amikor Baekhyunt és Minseot összeboronálta. Természetesen a kórházba sem véletlenül került, de addigra inkább tűnt áldozatnak, mintsem tettesnek, ez is az elterelésem része volt.

§   Meg se fordult a fejemben, hogy happy end legyen a történet vége. Már az elején tudtam, hogy Minseo és Tao nem lehetnek együtt, de csak később találtam ki, miért is.

§  Eleinte csak 25 részesre terveztem a történetet, aztán ebből lett, hogy írok egy 2. évadot, azonban a folytatáshoz nem gyűlt össze elég ötlet, és nem is akartam tovább bonyolítani a dolgokat, így abban maradtam, hogy össze is vonom meg nem is a két évadot. Az első évad 58 részes lett, míg a második évad valójában extra fejezetként lesz feltüntetve.

2 megjegyzés:

  1. Na mindenre választ kaptam. Minden információ sokat segîtett ès az is tetszet h leîrtad h mikre gondoltál milyen törtènetet akartál ...
    Remmèlem gyorsan jönnekk makd az extra rèszek.

    KyungJunSeok ;)

    VálaszTörlés
  2. Ennek örülök^^ Bár biztosan van még, amire nem érkezett választ, de azokat a továbbiakban terveztem kifejteni :)

    VálaszTörlés